Vyhledat

Určuje cyklus naši chuť k jídlu?

Cyklická vlna neurčuje pouze naše nálady a vlohy, ale v neposlední řadě také chuť k jídlu, jeho množství a míru energie na cvičení.


Víte, že existuje tzv. ,,odvrácená strana” měsíce? Nebudu zabíhat do detailů, ale pro vysvětlenou: Jedna strana měsíce je otočená stále k Zemi a druhá naopak. Ze Země lze pozorovat tedy pouhých 9% z této odvrácené strany. A co to má společného s námi ženami? Myslím, že mnoho, protože téměř každá žena má svou odvrácenou stranu měsíce. Jsme stvoření záhadná a to zejména pro naše protějšky, často však nedokážeme dostatečně porozumět ani sami sobě.


Taky se cítíte někdy jako by jste byly z jiné planety? A nebo možná z měsíce?

Někdy se nám může stát, že jeden týden máme jasný názor, případně jasné odhodlání něco učinit, s druhým týdnem odhodlání klesá a názor se mění, no a třetí týden raději všechno hodíme za hlavu, a přesně tak to může být i s našim odhodláním konečně zhubnout. Nebojte se, je to normální, je to jenom náš měsíční cyklus. A pokud porozumíte svojí menstruační vlně, pomůže vám to odhalit vaši ,,odvrácenou stranu” měsíce.


Nesnažte se být celý měsíc stále stejná, taková totiž nejste!

Ženy jsou odjakživa cyklická stvoření, nefungují celý měsíc stejně a ani nemohou, je to jednoduše proti přírodě! Tančíme na hormonálních vlnách, které určují naši náladu, množství energie, tvořivost, míru soustředění, empatie, společenskou obratnost a mnohé další. Cyklická vlna neurčuje pouze naše nálady a vlohy ale v neposlední řadě také chuť k jídlu, jeho množství a míru energie na cvičení.

Hormonální nerovnováha

Pokud náš cyklus není v pořádku, pravděpodobně trpíme hormonální nerovnováhou, která může vést až k nadváze. Tuto disbalanci, ve většině případů, způsobuje estrogenová dominance, jež vede k ukládání tuku i vody v oblasti břicha, stehen a hýždí. Z těchto důvodů je velice důležité dbát na hormonální zdraví a nezatěžovat náš systém chemickými látkami, které tento problém mohou způsobovat či prohlubovat.


Mnoho obézních lidí nedokáže zhubnout i při omezeném přísunu kalorií. Viníkem může být právě hormonální nerovnováha.

Cyklus a jídlo

Všimly jste si někdy toho, jak cyklus ovlivňuje naši chuť k jídlu? Taky se Vám někdy stává, že máte neodolatelnou chuť na něco strašně dobrého, a pak máte zase období, kdy své chutě dokážete bez problému ovládnout? V premenstruačním období se Vám lehce může stát, že budete mít mnohem častěji hlad než obvykle, a to je naprosto v pořádku. V našem těle se v této fázi děje nejvíce hormonálních změn, které významně ovlivňují právě i náš bazální metabolismus. Velkou výhodou tohoto období je zejména to, že spalujete daleko více než kdy jindy, nebojte se tedy jíst častěji a ve větších dávkách, Vaše tělo si to skutečně žádná. Pokud tohle jednoduché pravidlo v premenstruační fázi dodržíte, zabráníte tím i přemrštěným chutím na něco velmi nezdravého, Vaše tělo přestane strádat.

V nadcházejícím období, když už nebudete mít takový hlad ani chuť, se naopak do jídla zbytečně nepřemlouvejte. Pokud chce Vaše tělo jednou jíst šestkrát za den a jindy jen třikrát, je to naprosto v pořádku.

A co pohyb?

Rozhodně ano! Bezpodmínečně nutné je mít dostatek pohybu, který vyžaduje více energie a podporuje tak vznik svalové hmoty. Díky budování svalové hmoty totiž dochází ke snížení hladiny estrogenu a urychlení metabolismu. Naším cílem je tedy estrogen udržet na uzdě a zachovat si jeho optimální množství pro udržení správného fungování měsíčního cyklu.


A protože problematika cyklu by vystačila nejméně na jednu knihu, ráda bych Vám jednu takovou s názvem Cyklická žena (https://www.cyklickazena.cz/kniha/ ) doporučila, a to nejenom nám ženám, ale i Vám mužům, protože pokud si tuto knihu přečtete, uděláte nám tím velkou radost.


146 zobrazení
  • Facebook - Bílý kruh
Kontakt

Medlov 297, Medlov 664 66 

e-mail: info@moveyourbody.cz

tel.: 739 577 176